tisdag 29 november 2011

Överraskning!

Idag har det varit många överraskningar. Under lunchen drog ett par studenter till gimogatan. Då kan man ju fråga sig varaför fyra studenter frivilligt cyklar till gimogatan? Jo, det är för att första års studenterna på kandfy har skrivit sin första tenta. Så för många var det nervöst. för det är alltid nervöst med första tentan på universitetet.

Min första tenta skrev jag för en filosofi kurs som hette Kritiskt tänkande. Det gjorde jag mellan 18.00-20.00 i en stor sal på engelska parken. Första gången jag skrev en tenta i Pollax skrivsal var för kursen Livsbetingelser i Universum. Den första tentan jag skrev på gimogatan blev jag underkänd på. Kort och gott där jag har blivit underkänd flest gånger är när jag har skrivit på gimogatan. Så därför ville jag vara lite stöd för ettorna och bjuda på kakor efter första tentan i den/dom salarna som har högst ångesthalt i hela Sverige.

Det vi bjöd på när vi satt vid Gimo var bland annat hallongrottor!
Det är synd att första årsstudenter inte får skriva sin första och andra tenta i Pollax skrivsal. Att skicka första årsstudenter till Gimo är som att ge en biljett raka vägen bort från programmet.

Den andra överraskningen är att det kommer vara en gratis lunch med föredrag om universitetets uppbyggnad, arbetsvillkor för en studenter och vad det innebär att vara studentrepresentant. det föredraget kommer vara den 8 december i Polhemsalen!!! Så inge hemligheter längre=)

Åh vad kul det är att göra saker med Studierådet=) Man ser att det gör skillnad. =)

Nu ska jag återgå till transformering. Tjena Laplace! Tjena Fourier! Tjena integraldjungeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar