söndag 29 januari 2012

Naturvetar-debatten. Framtiden för en naturvetare!

Okej, det var ju bara lite coolt. När jag ikväll cyklade hem från ett friskis och svettis pass och tyckte att vägen hem skulle bli lång och kall så ringde mobilen! Jag svarar och personen på andra sidan luren bjuder in mig till Naturvetarnas debatt!!! En debatt som kommer handla om hur framtiden för en naturvetare ser ut. Det kändes ju bara lite häftigt att bli uppringd och speciellt inbjuden! Varför? Jo, för att jag råkar vara ordförande för Studierådet NVF.=D

Det är en öppen debatt som är på onsdag. Klockan 16.ak drar det igång och är i ekmansalen på Evolutions-biologiska-centret förkortat EBC. Det håller på i ca en timme. Kom dit vet ja! Det ska tydligen också vara gratis förtäring!=D Mycket kul och spännande!

Om du inte vet vad Naturvetarna är så är det en organisation för hela Sverige. Det är ett fackförbund för naturvetare och är motsvarigheten till ingenjörernas "Sveriges ingenjörer." De ger ut en tidning en gång i månaden där man får översiktlig koll på hur marknaden för en naturvetare ser ut.

Deras hemsida hittar du här: http://www.naturvetarna.se/ Gå med i naturvetarna om du inte redan gjort det. De har bra grejer som försäkring och andra bra saker.=)

3 kommentarer:

  1. Härligt med inspiratörer som du som liksom vi sätter naturvetare på kartan. Naturvetarna är inte bara "nästan" som ett fackförbund, vi är ett fackförbund för naturvetare och vi kan naturvetarnas arbetsmarknad.Kom o lyssna på debatten där Marita Teräs, strateg - naturvetenskaplig kompetens & arbetsmarknad deltar! /Christel Lindgren, Chef - studier & karriär

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia, den 2 februari (nu på torsdag) mellan 10-15 kommer jag som studentombudsman från Naturvetarna finnas på plats i Uppsala på UTN-kårens öppethus. Du är välkommen att komma och besöka oss. Vi på studentservice söker studentambassadörer, se länken nedan

    http://naturvetarna.se/Medlem/Student/Naturvetarnas-studentambassador/

    Är du intresserad eller bara vill komma förbi och diskutera Naturvetarnas framtid kom förbi och säg hej / Ninwa Jokilaakso studentombudsman på Naturvetarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!
      Kul att du frågar! Jag kanske kommer förbi men under våren har jag massor av roliga saker inplanerade och jag ska inte ta på mig för mycket så studentambassadör kommer vara lite väl mycket. Men det är kul att ni kommer och hälsar på när det är 10-års jubileum!

      Radera