tisdag 3 januari 2012

Uppdatering!!!

Hejsan Kandfy-bloggen!
Det var inte igår jag gjorde något inlägg här. Men det har sina orsaker. Innan det efterlängtade jullovet var det tentaplugg 24/7 och då prioriterar man vad man ska lägga tid på och då fick inte bloggen så mycket uppmärksamhet. Sen är det ju jullov nu!=D

Fast nu sitter jag hemma i mitt rum i flogsta och längtar nästan efter att sätta mig på cykeln och cykla till Ångström för att träffa alla vänner i skamvrån och gemensamt gå till en föreläsning. Fast klarade man alla sina tentor från första tentaperioden har man jullov i typ fyra veckor(!) Så jag ska en upp en sväng till min familj och min häst i Västernorrland. Annars är man väldigt glad över att man har några veckor ledigt och sen en vecka med tentaplugg igen för att klara den/dom där tentorna man inte fixade i höstas.

Igår kom jag precis hem från en resa till London. Det var faktiskt helt galet på nyår i London. Det var hur mycket människor som helst så det är skönt att vara tillbaka i lugna Uppsala. Där gick jag på Sciens museum och köpte en bok "Cycles of time" av Roger Penrose. MUMS! Det är verkligen godis för en blivande kosmolog=)

Såklart ska jag göra lite reklam för vårens event! Den 4:de februari är det UTN:s 10-årsjubileums gasq. Det kommer inte vara vilken gasq som helst. De räknar med att de ska komma minst 800 personer! Så anmäl dig redan idag innan biljetterna tar slut! http://jubel.utn.se/sv/v%C3%A4lkommen-till-utns-10-%C3%A5rsjubileum

Har just DU under hösten varit med om att en lärare varit utomordentligt bra på att undervisa? I så fall ska du nominera den personen till UTN:s pedagogiska pris. Där det priset kommer delas ut på jubileums gasqen. Så varsågod att nominera! https://survey.utn.se/index.php?sid=73448&lang=sv 


God fortsättning så ses vi på Ångström!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar