söndag 19 februari 2012

Helg

Vad skönt det är med helg. Då hinner man städa, diska, tvätta, laga mat. Eller så hinner man inte det. För man sitter och läser och räknar ikapp allting man inte hinner med att göra under veckan. Så något jag skulle hunnit gjort i veckan var ett inlägg här om att jag var på möte för utbildningsutskottet för UTN i och med att jag är ordförande för studierådet NVF. De mötena är alltid lika bra när man får tid till att lära känna andra studierådsordföranden. Plus att man får veta saker lite innan andra.

En sak som är nyttigt att veta, som jag fick reda på, var att nästa år för studenter kommer vara lite jobbigt. Det första är att universitet ska börja terminen 3 september i höst. Att det börjar så sent kommer medföra att möjligtvis någon tenta kommer hamna efter jul(!) Det är är bara att acceptera för det bestäms tydligen ett par år i förväg. Men lite jobbigt att inte vara helt ledig över jul. Fast ändå skönt att de drar t på terminen så man inte behöver stressa som ett djur för att hinna klart till jul.

Det andra är att vårterminen 2013 knappt kommer innehålla något påsklov. Där ska det ligga tentor istället för att man ska ha tre tentaperioder innan sommarlovet. Ja, det är spännande hur folk vill dela in perioderna och se vilka konsekvenser det får för de som faktiskt studerar.

Nej, nu måste jag återgå till mina vågekvationer i tre dimensioner=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar