fredag 13 december 2013

Luciafirande!

Upptäckte just att jag misslyckades med att publicera det här inlägget och det istället förpassades till korgen märkt 'utkast' i mer än en månad... Men bättre sent än aldrig tänker jag! Ni är väl alla nyfikna på hur fysiker på Ångström välkomnar julen, och hur bättre börja det nya året än med att minnas tillbaks till en väldigt mysig sammankomst i korridor åtta?
Traditionsenligt sågs vi alltså den 13:e december ("idag", eftersom jag publicerar det här retroaktivt och ljuger om vilket datum det är), drack glögg och åt lussebullar som generösa fyskammare bakat dagen innan. Den här tillställningen lockar fler och fler, i år fyllde vi upp ett helt klassrum med studenter och en hel kateder med mikrovågsugnar.
Vid 18-tiden fick vi besök av ett lussetåg av kemister, som fyllde rummet med naturvetarordvitsar och ljuset från fluorescerande vätskor. Efter det infann sig en väldigt munter stämning och kvällen spenderades sedan till stor del klurandes på frågorna i The Art of Science, vilket är ett sällskapsspel väldigt likt TP, fast bara med de bra frågorna. Jag vann såklart, vilket tillsammans med ett väldigt gott sällskap gjorde kvällen mycket trevlig, ett tillstånd som senare bars vidare till diverse nationer.
Over and Out, vi hörs nästa termin! (Eller ja, ni hör mig, eftersom kommentarerna tycks falla glest på den här bloggen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar