torsdag 21 juli 2011

Frisksportaläger äger!

Sommaren tickar på, idag regnar det i Uppsala. Då passar jag på att göra rent i studentrummet och uppdatera kandfybloggen. Så nu får det vara ett icke fysikinlägg för en gång skull. Förra veckan var jag på frisksportaläger.

Tält i en vecka och massa motion, nya vänner och roliga aktiviteter. En livsstil utan alkohol och droger. Det var sjukt god mat under veckan. En kväll var det grillning då hela området hade grillfest på närmare 200 personer.

Under veckan råkade jag fastna på Smålandsnytt =)
http://svtplay.se/v/2481498/smalandsnytt/15_7_19_52?cb%2Ca1366518%2C1%2Cf%2C-1%2Fpb%2Ca1366516%2C1%2Cf%2C-1%2Fpl%2Cv%2C%2C2481546%2Fsb%2Cp103337%2C1%2Cf%2C-1
Frisksport är en organisation som  har funnits i Sverige sen 1930-talet. Jag har gått på riksläger sen jag var 5 år dock inte varje år. Det som är roligast med riksläger är att varje år är lägret på ett nytt ställe i landet och alla nya och gamla vänner man träffar. Här finns det mer information om vad frisksport innebär.
http://frisksport.se 
 Traditionellt på varje frisksportaläger äter man våfflor på nattfiket.
 
Under veckan anordnas allt från mångkamp, stafett, volleyboll, golf, äventyrskrocket, dans, pontusatlon, cirkusskola och massa mer.

 Som avslutning på lägret har man schlager-läger-mästerskap, så skallat Schlager LM. I år vann Rasmus med den här låten. Visst är det dåligt ljus men det är texten som är viktigast. Låten sammanfattar väl årets riksläger mycket bra. =)
Nästa år är rikslägret i Vara, vecka 28.
Nu ska jag fortsätta göra fint i studentrummet. Ha en fortsatt skön sommar så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar