tisdag 6 november 2012

Sektionsmiddag

Dagen började tidigt på Ångström med lektion i statistisk mekanik. Kursen med den saliga blandningen mellan entropi, kombinatorik och kvantfysik. Dagen fortsätter med en inte allt för spännande föreläsning i kärnfysik. Satt mest och irriterade mig över att jag bara kommer komma ihåg cirka 30% av det föreläsaren säger just eftersom jag inte lär mig fysik genom att lyssna. Man måste ju praktisera!

Sen när jag gick ut från hus 4 såg jag denna underbara varelse
<3Unicorn!<3
Så vill man vara med och annordna typ det störtsa lanet i sverige så kan man göra det här!

Dagen fortsätter med kursen fysikundervisning i praktiken. Den enda kursen som vi studenter faktiskt pratar med varandra under "föreläsningen". det man kommer fram till är hur ineffektiv dagens undervisningssätt är i fysik och mattematik.. Och därför blir man ännu mer på tårna när man går på föreläsningar där föreläsaren tillåter studenter sova sig igenom en hel föreläsning eller inte låter oss studenter få prata med varandra.

På kvällen var den sen sektionsmiddag! Så är man med i någon sektionsstyrelse så fick man gratis mat av UTN<3 Nice att få något tillbaka för den tid man lägger ner på sammanhållningen i sektionen.=)

Vi blev bjudna på underbart god tacos
och till efterrätt så blev det Bullar och kaffe!

Så engagera dig i någon sektion du också ! Det är inte bara en merit att skriva på cv:t, du utvecklar dig själv och har kul=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar