torsdag 23 maj 2013

MUTA

I tisdags var jag på MUTA, Middag för UTskott och Andra viktiga personer, på Uthgård.

Det är väldigt trevligt att UTN ordnade en gratis middag för de studenter som är engagerade i sektionerna och som ställer upp på sin fritid med att studiebevaka eller organisera sina sektioner för att studenterna på "sitt" program ska känna sig välkomna och ha en rolig studietid. (MUTA anordnas i slutet av varje termin.)

Jag gillar starkt den här känslan som finns här: Av studenter för studenter!
Vilket säger något om att vem som helst av oss kan väldigt lätt bjuda in till något intressant eller något som man kan vara tacksam över.

Det som vår studentkår är bra på är också att skilja på gränserna mellan student och anställda på universitetet. Så jag vill säga att det är kul att det är kända ansikten från TekNat-fakulteten som sitter och äter en god middag med oss studenter=)

Och så är det kul när de(fakultets människorna bland annat) håller tal på middagen om att vi studenter är duktiga, viktiga, har kompetens och att vi behövs.

Därför vill jag dela den känslan till er bloggläsare: Det är bara kul att engagera sig och det är meriterande! Utan att det egentligen är en så stor grej man gör. Så därför kan jag väl göra lite reklam för att Fyskam söker någon som vill vara internationellt ansvarig och studiesocialt ansvarig till hösten=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar