torsdag 9 maj 2013

Student-SM i Linköping

Visst tar studier mycket tid. Men man kan också passa på att utnyttja sin tid som student genom att vara med på studentaktiviteter som anordnas av studenter=) I helgen var jag på Student-SM. Alltså ett Svenskt Mästerskap för studenter i ridsport. Såklart:P

Det var fem akademiska ridklubbar som var med. UARK(Upsala Akademiska Ridklubb), ARKUM(Akademiska Ryttarklubben i Umeå), LARS (Lunds Akademiska Ryttarsällskap), LARK(Linköpings Akademiska Ryttarklubb) och KAR(Karlstads Akademiska Ryttare).

Jag var med och representerade Uppsala i hopplaget. Vilket slutade i att laget blev tvåa i hoppning och så blev Uppsala totalt trea i Student-SM. Det var superkul och roligt att träffa andra akademiker som också rider.

 Här är hela laget från Uppsala.
Här är hopplaget. Och det tror jag inte händer så ofta. Att ett hopplag består av tre tjejer, där två av tjejerna råkar vara fysiker! Heja fysik och ridsport!=)=)=)

 Här får vi rosetter för tredje platsen i Student-SM i ridsport!
 Och så en hoppbild=)
 Och en bild i galopp efter att man klarat sig banan runt=)
Den fina västen med UARK-loggan på ryggen. Snyggt säger jag!

Ja, Student-SM var riktigt roligt. Men nu är 4 juni alldeles för nära i tiden. Exjobbet slukar väldigt, väldigt mycket tid! Men så är det generellt i fysik.Börjar man inte plugga 3-4 veckor innan tentan så är man lite körd. Och jag menar det verkligen. Börjar man göra uppgifter veckan innan så är det vacker ytinlärning man tillämpar. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar