fredag 23 september 2011

Faster then the speed of ligth! And now, it is true.

WOW liksom vad händer här?
Blir det dax att göra om alla kurser i fysik? OM det här stämmer så är vårt universum rent av komplex och ett jätte häftigt ställe att leva i!!!!!

http://svt.se/2.22620/1.2542705/partikel_rorde_sig_snabbare_an_ljus

Sen måste jag berätta om det möte som genomfördes i onsdags. Det var jättekul att se så många från ettan komma och säga saker! Mitt första studierådsmöte är jag nöjd med=) Saker diskuterades och nu ska vi förbättra några kurser!

Annars? Jo, jag själv skrev en dugga i kursen Algebra och geometri mellan 14-15 idag. Det gick super bra! Förra året var jag helt lost när komplexa avstånd skulle ritas in i  det komplexa talplanet, hur man skulle använda de Moivres formel och hur man kvadratkompletterade.  Men idag skrev jag den på en timme! Nice. Tack Envariabel- och Flervariabelanalys! Tänk att det skulle kräva dom två kurserna för mig att förstå sig på första mattekursen...


Här är De Moivres formel om ni undrar=)


Nu ska jag ha en skön helg med en del räknande och programmerande!


(häftigt... snabbare än ljuset.. då kanske den mörka energin i universum helt plötsligt inte blir så konstig ändå.. eller ser vi tecken på hur universum kommer sluta...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar