lördag 22 oktober 2011

Insperationslunch

Sen måste jag ägna detta inlägg åt bara den forskarlunch som var igår. God lasagne fick vi med sallad och salladsdressing. helt gratis=D Och så hade vi den lunchen för att informera om mottagningen och att det finns massor med hjälp av äldre studenter om man skulle sitta fast med matte- eller fysikuppgifter.

Jag själv utvecklades igår=) Tror jag tog en level. För det är kul känsla när några av de 70 personer som satt i salen räta lite på ryggen som tittade lite extra när man skulle beskriva den generella vägen till att bli professor i fysik från och med att man har börjat gått på kandidatprogrammet i fysik.Så jag fick mycket energi av att stå och prata framför så många människor och jag var inte alls nervös. Jag som trodde att mitt hjärta skulle gå i hundratio innan jag skulle börja prata men nu var det lugnt. =) Hur kul som helst och det behövdes verkligen energi när man pluggar och pluggar och inser att klockan snart är tio på en lördagskväll och jag sitter i biblioteket på Ångström och gör ett inlägg på kandfybloggen=). Men det är bara den här helgen. Sen tenta på måndag och tisdag sen är det chill=)

På onsdag börjar ju dock alla kurser. (inte låter dom oss ha ledigt) Men vi är ju lediga typ en hel månad över jul=) På onsdagkväll ska Ulf Danielsson ha föreläsning på Ekonomikum 18.15 till typ 20 om tiden och kosmologi i litteraturen. Det längtar jag till. Nej nu är det nog dax att åka hem. Fast jag det är ju tio andra studenter här och pluggar så jag är ju inte själv:P

1 kommentar:

  1. Hörrudu Gullan, din födelsedagspresent ligger fortfarande kvar här efter typ 10 månader...;) Du får pallra dig ut i skogarna på inflyttningsfika och hämta den!

    SvaraRadera