tisdag 11 oktober 2011

Mycket på g

Det här blir en intensiv vecka må jag då säga.

På fredag är det första tentan för andra års fysikstudenter. Första års fysikstudenter verkar vara befriade från tentapressen när deras första tenta ligger i slutet på november. Men frågan är om det är så bra? Man måste nästan ha en dugga/inlämningsuppgifter för att komma igång med studierna. Men jag tror de ha koll. De ska vara glada för att slippa tentastressen.

Känner du för att spöa lite matematiker????
Var med på Paintball FysKam vs Möbius

Gå in på denna länk och klicka vilka dagar du kan+skriv din mail!

Matchen kommer vara på AC paintball http://www.acpaintball.se/
Det tar endast 7 minuter med buss 804 från stan.

Festligheten kommer kosta 350kr men vilket epic match det kommer vara när man kan spela 100 pers på anläggningen! Så sprid dessa länkar vidare till fysiker och matematiker för en århundrades match!
Om du undrar något så kontakta David via mail dawwe_86nygren@yahoo.com

Om man tycker att man har lite tid över så kan man gå på en spännande föreläsning på onsdag. Gratis. Det är via kursen Universum i kulturen, som jag läste för två år sen, med gästföreläsare i intressanta ämnen.
Nu på onsdag kommer Samuel Regandell, Steven Jörsäter,Carina Persson. De ska föreläsa om Rymdfärder/Liv i universum/Artificiell intelligens. Den föreläsningen är Tid: 18.15. Plats: Hörsal 1, Ekonomikum.

Men om det är någon dag som jag ska vara där så är det den 26 oktober. Då har föreläsningen temat Tiden i litteratur, filosofi och kosmologi. Med gästföreläsare som Staffan Carlshamre och Ulf Danielsson. Det kommer vara coolt. Vill ni veta om flera gästföreläsningar till den kursen så skriv en kommentar så skickar jag schemat på den kursen.

Sen är jag lite lycklig för att jag har fått en plats i en ridkurs på UppsalaAkademiskaRidKlubb(UARK) som börjar på söndag. Sen är jag glad för att jag ska läsa kursen Astrofysik 1 nästa period och kursupplägg medmera har redan kommit ut. Att material till kursen kommer ut 3-2 veckor innan själva kursen börjar tror jag inte har hänt sen jag började studera i Uppsala. Det tycker jag är bra för att det visar att kursen verkar ha struktur och månar om sina studenter.=)

Om du har för lite att göra gå in på www.utn.se så finns det garanterat något för dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar