torsdag 20 oktober 2011

Nu är det tenta P, om det så är det sista jag gör.

Full rulle. Den hårt arbetande studenten har förtvivlat försökt förstå sig på diagonalisering av matriser similaritet av matriser, linjära avbildningar av matriser, ortogonala projektioner, baser i ortogonala komplement och några till vackra namn så är mycket bra att kunna och ha grepp om till den tenta som var idag. För idag cyklade ett gäng studenter genom staden på den lite mindre kallare morgonen än senaste gången. Från åtta till ett satt studenter på en stol och listade ut baser till delrum och löste system av diff-ekvationer.

Om du frågar mig så var det en typtenta, vilket var otroligt skönt. Så det blir nog ett godkänt resultat=) Nu är det egentligen bara en tenta kvar i programmeringsteknik 1 som är på tisdag. Av vad jag fick höra från treorna så har de tenta både måndag och tisdag. Ettorna är fortfarande befriade från de härligt långa timmarna i en tentasal.

Såg på ettornas schema att de tillochmed börjar 9.15 vissa dagar och slutar 16.15 vissa dagar. Det är ju otroligt. Jag vill oxå börja 9.15 när det egentligen är 8.15

Så nu är tenta perioden snart över och nya spännande och roliga kurser drar igång.

Och den 2 november är det studierådsmöte! Yes! Gratis fika!

Imorgon är det forskar lunch. Då jag är en forskare=) Studierådet och mottagningen har en inspirationslunch för att ettor och alla vi andra som går på programmet ska få lite mys känsla=)

Så nu ska jag tillbaka till tentaplugget=)

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar