onsdag 23 november 2011

Onsdagens komplex

Vilken toppen dag! Det är så kul att göra saker för utbildningen och i pedagogiskt syfte som gör att utbildningen blir lite roligare att läsa. För jag vara ganska trött idag och ikväll hade UTN en utbildningskväll om vad en studentrepresentant gör och lite information om hur universitet är uppbyggt. Och jag tänkte: orkar jag verkligen gå på det? Så tänkte jag en gång till och tänkte JA. Det är såååååå många gånger bättre att säga ja än att säga nej. Så tänkte jag på filmen YES med Jim Carry i huvudrollen. Den filmen går ut på att om du säger ja så kommer du vara med om så mycket mer roliga saker i livet än om du säger nej. Så därför cyklade jag till EBC och hade en toppen kväll!

Jag hoppas att det gick bra för alla som skrev Mekanik 3 dugga idag. Jag satt och lärde mig om, interstellära mediet och galaxbildning istället=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)

Nästa vecka på tisdag har ettorna sin första tenta på kära gimogatan. Synd att de inte får göra på pollax för i den tentasalen känns det lite mer som "hemma". Eftersom den tentasalen ligger typ granne med en föreläsningssal och på polacksbacken så det inte känns som om man åker till andra sidan jorden för att examinera kursen och visa för csn att man faktiskt har varit en flitig student som har suttit fler än 8 timmar per dag och studerat, deriverat, integrerat och inverterat.

Imorgon ska det väljas nya mottagningsansvariga till nästa års mottagning för fysiker, matematiker och kemister. Mötet sker någonstans på pollax typ efter fem till typ ganska sent. Kom och rösta! Kom och ställ upp!

Sen planeras det lite hemligheter.

Som avslutning på dagen måste jag visa er det otroligt vackra bilden på en emissions nebulosa och ett område runt orions bälte som kallas för orion complex. Jag har tagit bilden från hemsidan http://apod.nasa.gov/apod/ap090929.html som är en hemsida med "Astronomy Picture of the day" som har otroligt många vackra bilder sen ja, år tillbaka.

1 kommentar:

  1. Johanna Edvardsson24 november 2011 kl. 02:51

    Hej gumman du e grym :) på att vara engagerad tänk om man kunde vara lika duktigt :). STOR kram på dig

    SvaraRadera