tisdag 3 maj 2011

42 Holländare!

Det är inte alla som kan säga att de har varit på nation med 42 holländare. Men vi har! Under valborgs-kvällen anlände 42 holländare till Uppsala. Efter grillning på Ångström och majbrasa vid BMC begav sig holländarna tillbaka till Stockholm. Idag kom dom tillbaka!

Idag hade kandfy 1 först en fysiklektion på morgonen då det var fler som var förvirrade efter lektionens slut än innan lektionens start... Därefter följde en föreläsning i flervariabel analys då Ryszard var på gott humör och jag fick det till 6,5 A4-papper på två timmar. Därmed är jag uppe i 180 sidor med bara anteckningar från föreläsningarna. Och jag har gjort slut på två anteckningsblock i bara räkneuppgifter. Det är en maffig kurs och vi har fortfarande 3 föreläsningar kvar så jag borde komma upp i 200 A4-papper med bara föreläsningsanteckningar...

Idag var det även forskarlunch! Avdelningen från kärnfysik åt lunch tillsammans med oss OCH 20 av holländarna!  På eftermiddagen hade FysKam underhållning för de 42 holländarna. Det var helt klart lyckade lektimmar med "huvud, axlar, knä och tå", pepparkakskull , ormleken, "kom alla mina små kycklingar", "under hökens alla vingar" och "gröna, röda lyktan, stop!". På kvällen visade vi de 42 holländarna nationerna. Vi blir rätt sugna att göra en resa till Nederländerna och hälsa på dom. De 42 holländarna välkomnar oss gärna.

Det är en dag att minnas när 42 holländare anlände till Uppsala.

Bilden är tagen av Stephan Zimmer

2 kommentarer: